تاريخ : ۱۳٩٠/٤/۱۱ | ۱۱:٤۸ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

برای کاهش وزن رژیم های متعددی وجود دارد: رژیم شیر، رژیم سوپ، گیاهخواری، آب میوه درمانی و... تمامی این روش ها فرد را به داشتن رژیم غذایی بدون هیچ گونه فعالیت ورزشی ترغیب می کند اما واقعاً رژیم تک ماده ای و بدون ورزش امکان پذیر است.
دکتر اوژنیو دل توما متخصص تغذیه می گوید: کم کردن وزن بدون انجام ورزش یک توهم است. او معتقد است: در میان انواع روش های تغذیه ای چه برای لاغر شدن و چه برای ماندن در وضعیت مطلوب، بهترین، همان رژیم سنتی است که مردم نواحی مدیترانه دارند. رژیمی که بر مبنای هرم غذایی بوده و تمامی گروه های غذایی را در خود دارد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر آلزایمر، سکته مغزی و بیماری های عروق کرونر را کاهش داده و به دلیل فراوانی مواد حاوی آنتی اکسیدان به جلوگیری از پیری زودرس کمک نموده و نقش فراوانی در سلامت و زیبایی پوست ایفا می کند. مهمترین رکن در رژیم غذایی مدیترانه، عمل بر طبق هرم غذایی است. در نوع مدیترانه ای ۵۵ درصد از کالری روزانه از کربوهیدرات ها، ۲۵-۲۰ درصد از چربی و ۱۵-۱۲ درصد از پروتئین تامین می شود. مصرف هر اندازه میوه و سبزی نیز مجاز بوده و محدودیتی در خوردن آن وجود ندارد. نکته مهم دیگر این رژیم که در برنامه غذایی مردم ایتالیا بسیار دیده می شود مصرف زیاد ماهی، حبوبات، سبزی و میوه و جایگزین نمودن روغن زیتون با دیگر روغن های مصرفی و استفاده از آویشن، رزماری، سیر، پیاز و ریحان برای طعم دار کردن غذا است.
رژیم غذایی مدیترانه بیش از آنکه لاغرکننده باشد، در سلامت بدن تاثیرگذار است. در طبخ غذا به این روش تمام چربی های اضافی گوشت گرفته می شود و از لبنیات کم چرب استفاده می کنند. اسیدهای چرب و امگا۳ موجود در ماهی به عملکرد بهتر قلب و جلوگیری از تصلب شرائین و بیماری هایی نظیر افسردگی کمک می کند و وفور سبزی و میوه در آن از بروز انواع سرطان می کاهد. در لاغر شدن به سبک مدیترانه ای انجام حداقل نیم ساعت فعالیت ورزشی ضروری است. دکتر اوژنیو دل توما یک رژیم معروف دارد که به آنهایی که بیمار نیستند و داروی خاصی مصرف نمی کنند، توصیه می نماید تا بتوانند یک ماهه چهار کیلو از وزنشان بکاهند. رژیمی است مشابه رژیم مدیترانه ای که چهار گروه تشکیل دهنده هرم غذایی (گروه نان و غلات، گوشت، لبنیات و میوه و سبزی ها) در آن وجود دارد. در اینجا به معرفی غذاهایی که در یک روز از این رژیم استفاده می شود، می پردازیم. شما می توانید طبق هرم غذایی ومشابه این رژیم که ۵۰۰ کالری کمتر از رژیم های غذایی دیگر دارد یک برنامه غذایی مناسب یک ماهه برای خودتان تهیه کنید.
صبحانه: یک لیوان شیر بدون خامه یا یک لیوان آب پرتغال+ ۴۰ گرم بیسکویت یا ۴۰ گرم نان که از غلات کامل تهیه شده و یا ۴۰ گرم کرنفلکس+ یک عدد میوه فصل.
ناهار: ۷۰ گرم برنج یا ۷۰ گرم ماکارونی یا نان + ۱۲۰ گرم فیله مرغ یا ماهی + ۹۰ گرم حبوبات پخته + ۲۰۰ گرم سالاد میوه.از ۹۰ گرم پیتزای گوجه فرنگی نیز می توانید به جای موارد فوق استفاده کنید.
عصرانه: ۲۰۰ گرم کیوی یا گلابی+ ۴۰ گرم آناناس یا ۳۲۰ گرم هلو+ ۷۰ گرم نان و دو قاشق چای خوری عسل.
شام: ۱۲۰ گرم فیله مرغ یا ۱۲۰ گرم گوشت گوساله یا ۱۵۰ گرم سینه مرغ+ ۸۰ گرم نان سفید+ ۲۵۰ گرم سالاد کاهو. از ۲۰۰ گرم ماهی، ۷۰ گرم نان سفید و ۲۱۰ گرم سیب یا ۱۹۰ گرم آناناس هم می توانید استفاده کنید.
۹۰ گرم کالباس خشک و دو عدد تخم مرغ به همراه ۷۰ گرم آناناس یا ۸۰ گرم تن ماهی، ۱۰۰ گرم نان و ۱۹۰ گرم سالاد همچنین می تواند منوی دیگری برای شام باشد. فراموش نشود، ورزش جزء حذف ناشدنی رژیم فوق بوده و حداقل نیم ساعت پیاده روی آهسته برای رسیدن به وزن ایده آل ضروری است.

    

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

 

 

 

www.clinic-ideal.ir

 

 

 

 

 

تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص

 

 لیزر واژینال (فمیلیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد
کویتیشن-شاک ویو_رادیوفرکانسی

 

 

 

رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن
 

 

 

با

 

     44483079   
 09199090683

 

 





صفحه ایسنتاگرام ایده آل

 

 Clinic__ideal

 




  • سامان | اخبار