تاريخ : ۱۳٩٢/۳/٢٧ | ٥:٥۱ ‎ب.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

سالم کردن و کاهش کالری دستورات غذایی می‌‌تواند بسیار آسانتر از آنچه که به نظر می‌‌رسد باشد. لیست زیر برای کاهش میزان کالری، چربی‌، شکر، نمک و افزایش میزان فیبر در دستورات غذا یی است.

۱. شیر،ماست، یا پنیر پر چرب با شیر،ماست، ۱% چربی‌ یا بدون چربی‌ یا پنیر کم چرب جانشین شود.
۲. به جای نیمی از کره، روغن جامد یا روغن دستورات شیرینی پزی، آنها را با پوره میوه‌ها جایگزین کنید. ممکن است لازم باشد مدت پخت را ۲۵% کاهش دهید. پوره هلو برای کیک یزدی یا کیک‌های ادویه دار، پوره آلو برای دستورات حاوی شکلات، گلابی و موز برای کیک چایی، و سٔس سیب تقریبا برای هر دستوری قابل استفاده است. در دستورات شیرینی‌ پزی روغن یا انواع کم چرب کره یا مارگارین را نمی‌‌توان به جای کره یا مارگارین جایگزین کرد زیرا بافت شیرینی‌ را خراب می‌‌کند.
۳. به جای کره، روغن جامد، مارگارین، روغن که برای سرخ کردن یا تفت دادن استفاده می‌‌کنید، از تابه یا قابلمه‌های نچسب، آب، آب گوشت یا مرغ، یا اسپری‌های روغن استفاده کنید. همچنین به جای سرخ کردن مواد غذا یی را با استفاده از روش‌های فرپز، آب پز، کبابی، بریان، میکروویو یا تفت دادن بپزید.
۴. تخم مرغ کامل را با دو عدد سفیده آن جایگزین کنید.
۵. از قسمت‌های کم چربتر گوشت، انواع کم چرب یا بدون چربی‌، و سینه ماکیان و بدون پوست آنها استفاده کنید. همچنین می‌‌توان بسیاری از گوشتها را با حبوبات جایگزین کنید. همچنین به جای گوشت در سوپ ها، پیتزا، خورشت، یا خوراک می‌‌توان سه برابر گوشت گفته شده سبزیهای مختلف را جانشین کرد.
۶. خورشتها، سوپ، آبگوشت را پیش از خوردن سرد کنید و لایه چربی‌ روی آنرا دور بریزید.
۷. در بیشتر دستورات پخت شیرینی‌ می‌‌توان نصف شکر را استفاده کرد و با استفاده از وانیل، دارچین، عصاره بادام، یا جوز احساس شیرینی‌ را افزایش داد.
۸. نمک را در بیشتر دستورات غذایی می‌‌توان حذف یا نصف آنرا استفاده کرد مگر دستور غذا یی حاوی مخمر باشد. به جای نمک از آبلیمو، سبزیهای معطر، ادویه، و سرکه می‌‌توان استفاده کرد. به یاد داشته باشید افزودنی‌هایی‌ چون انواع سٔس ها، کچاپ، بویون، سٔس باربیکیو، سٔس سویا، و نرم کننده‌های گوشت یا ادویه‌های مخلوط سرشار از نمک هستند. همچنین شستن سبزیهای کنسروی زیر آب پیش از مصرف نمک آنها را کاهش می‌‌دهد.
۹. به جای برنج سفید برای افزایش فیبر آن می‌‌توان از برنج قهوه ای، وحشی، بلغور، کینوا (نوعی غله جدید)، جو، یا بلغور استفاده کرد.
۱۰. به جای آرد سفید اندکی‌ کمتر از نیمی از آنرا با آرد سبوس دار جایگزین کنید.
۱۱. در مواردی که امکان دارد میوه‌ها و سبزیها را به دستورات غذا یی اضافه کنید.
۱۲. نان، ماکارونی، رشته، بیسکویت، غلات صبحانه، را با انواع پر فیبر و غلات کامل جایگزین کنید.
۱۳. به جای شیره یا شربت‌ها در دستورات غذا یی پوره میوه یا سٔس سیب را استفاده کنید.


مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس



www.clinic-ideal.ir







تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی


لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد




کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی






رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن




با







44483079
09199090683








صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal




  • سامان | اخبار