تاريخ : ۱۳٩۱/۱٢/۱۳ | ۱۱:٠٢ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

در مسافرت های نوروزی  و عید نوروز چگونه رژیم درمانی لاغری خود را حفظ کنیم به طوری که رژیممان قطع نشود؟

متاسفانه در طی دید و بازدیدها و مهمانی های ایام نوروز، ممکن است در مصرف میوه، سبزی، سالاد و ... که دارای انرژی متعادل و نیز کربوهیدرات های پیچیده می باشند کوتاهی شود. قندهای پیچیده ی موجود در سبزی و میوه جات از اشتهای کاذب شما پیشگیری می نماید. علاوه بر آن که در پیشگیری از چاقی شکمی موثر می باشند. پس در هنگام پذیرایی اولین چیزی که برای خوردن انتخاب می نمایید باید از ظرف میوه باشد.

تحرک بدنی و ورزش اکثر افراد در ایام عید نوروز کاهش می یابد؛ در صورتی که مشغله ی کاری دیگر بهانه ی قابل قبولی برای عدم تحرک بدنی شما نمی باشد. حالا که می خواهید از تنقلات معمول در ایام عید استفاده نمایید از ورزش برای ایجاد تعادل در انرژی سوخت و ساز خود بهره جویید.

در ایام تعطیلات باید به میزان کافی آب نوشیده شود چرا که برخی از افراد به هنگام تشنگی، غذای بیشتری می خورند یعنی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند و نیز سعی کنید تشنگی خود را با آب و یا چای کم رنگ برطرف سازید و از نوشابه و شربت استفاده نکنید.

از بین مواد غذایی ای که در دید و بازدیدها به شما تعارف می شود بیشتر چای( بدون قند)، میوه، خیار و خوراکی های کم کالری را انتخاب کنید و شیرینی جات و آجیل را بسیار اندک مصرف کنید:مثلا در هر بازدید به تکه ای از یک شیرینی و یک تا دو عدد پسته اکتفا کنید.

 

برنامه ی غذایی روزانه تان را از پیش در ذهن تان مجسم کنید و سعی کنید که مطابق برنامه عمل کنید و قبل از رفتن به مهمانی برای خود مشخص کنید که چه میزان غذا خواهید خورد و سعی کنید مطابق با برنامه ی خود رفتار کنید.

سعی کنید در مهمانی های ناهار و یا شام دسته جمعی و فامیلی، هرگز با شتاب و عجله غذا نخورید و غذا را مزه مزه کرده و به آرامی بخورید و مکث زیادی بین لقمه های غذا داشته باشید. توصیه آن است که هر وعده ی غذایی شما 15 تا 20 دقیقه طول بکشد.

در مهمانی ها نه خودتان غذای زیادی را در ظرف غذای تان بکشید و نه اجازه دهید دیگران این کار را برای شما انجام دهند. اگر حجم غذای زیادی در بشقاب شما گذاشته شد، مجبور نیستید تمام آن را میل کنید و فقط مقداری را که مجاز به مصرف هستید مصرف نمایید.

سعی کنید از بین غذاهای ارائه شده در مهمانی ها، بیشتر غذاهای کم چرب و کم کالری و کبابی را انتخاب کنید. انتخاب تان بیشتر غذاهای کم چرب و سرخ نشده و ماست و سالاد فراوان باشد و برنج و نان را کم مصرف کرده و از سیب زمینی و مواد غذایی چرب و یا سرخ کردنی پرهیز کنید و بدین شیوه از مهمانی و غذا نیز لذت ببرید.

ممکن است در مهمانی به همراه غذا، دوغ و یا نوشابه و یا ترشی سرو شود، ولی شما این موارد را مصرف نکنید و به جای آن آب را به عنوان نوشیدنی مصرف نمایید. اگرچه مصرف این نوع مواد غذایی دارای انرژی زیادی نیست ولی اشتهای شما را افزایش می دهد.

 
مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس



www.clinic-ideal.ir







تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی


لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد




کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی






رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن




با







44483079
09199090683








صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal



  • سامان | اخبار