تاريخ : ۱۳٩٠/٤/۱۱ | ۱۱:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی
 

اشتباهات رژیمی

در دنیای اینترنت پرسرعت، ماشین های خودپرداز، اتومبیل های تندرو و غذاهای حاضری، وقت گذاشتن برای حفظ عادت های سالم و مناسب غذایی دشوار به نظرمی رسد.برخی از این عادت های نادرست که منجر به چاقی می شوند و ما از آنها غافلیم به شرح زیر هستند:
۱- نخوردن صبحانه
نخوردن صبحانه یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. صبحانه سالم نه تنها باعث افزایش انرژی و بازشدن فکر و ذهن می گردد، بلکه موجب انتخاب و مصرف مناسب وعده های غذایی دیگر در ادامه روز توسط شما خواهد شد.همچنین خوردن صبحانه ممکن است به شما در مصرف کمتر کالری در ادامه روز کمک نماید.
راه حل : صبحانه را کامل صرف نمایید. از مواد لبنی کم چرب، تخم مرغ و نان های سبوس دار استفاده کنید.
۲- غذا خوردن پیش از خواب
اگر می خواهید رویاهای شیرین ببینید، پیش از خواب از غذا خوردن دوری کنید. با اینکه نتایج قطعی مبنی بر افزایش وزن بر اثر خوردن غذا پیش از خواب وجود ندارد، پرخوری، مصرف غذاهای ادویه دار و چرب یک تا سه ساعت پیش ازوقت خواب منجر به کاهش کیفیت ومدت خواب و موجب کسالت، خستگی و کوفتگی در روز بعد خواهد شد.
راه حل : سعی کنید حداقل ۴ ساعت قبل از خواب اقدام به خوردن غذا کرده و چنانچه پیش از خواب احساس گرسنگی کردید مقداری میوه جات تازه مصرف نمایید.
۳- پرخوری
زیاده روی در این نوع مواد غذایی منجر به افزایش وزن و نارضایتی شده و جنبه اجتماعی خوشایندی به دنبال نخواهد داشت.
راه حل: وعده های غذایی خود را به جای ۳ وعده پرحجم، به ۵ یا ۶ وعده کم حجم تر تقسیم کنید. تعدد وعده های غذایی همچنین باعث سوزانده شدن مقدار بیشتری کالری می شود چرا که متابولیسم بدن همواره به فعالیت می پردازد.
۴- گرسنه ماندن
برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می شود وزن بدن به دلیل ذخیره سازی چربی افزایش یابد.
راه حل : اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است بایددر برنامه رژیمی خود تجدیدنظر نمایید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کرده و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه جات، سبزیجات، حبوبات، گوشت های کم چرب و ماهی استفاده کنید. سعی کنید چهار یا پنج بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش نمایید.
۵- انجام کاری دیگر به همراه غذا خوردن
نه تنها پرداختن به کاری دیگر همزمان با غذا خوردن موجب ریخت و پاش آن در اطراف شما می شود، بلکه منجر به پرخوری و در نتیجه افزایش وزن نیز خواهد شد.
راه حل : سعی کنید در هر لحظه فقط روی یک چیز تمرکز نمایید. چرخ زدن در آشپزخانه هنگام صحبت با تلفن ایده مناسبی نیست.
۶- سریع خوردن
زندگی به سرعت می گذرد. ولی آیا دوست دارید زندگی شما نیز سریع تمام شود؟ بعید است. دفعه بعد سعی کنید غذای خود را آهسته تر بخورید چون سریع غذا خوردن کمکی به شما نکرده و برعکس باعث افزایش وزن می گردد. از زمان شروع غذا تقریباً ۲۰ دقیقه طول می کشد که علائم سیری به مغز برسند بنابراین اگر شما ظرف ۵ یا ۶ دقیقه غذای خود را تمام کنید، مغز فرصتی پیدا نمی کند که به بدنتان بگوید که سیر شده اید و این باعث زیاده خوری و پر کردن معده بیش ازمقدار مورد نیاز خواهد شد.
راه حل: آهسته غذا بخورید، ریلکس باشید، خوب بجوید و از مزه غذا لذت ببرید. به این صورت مغز شما متوجه می شود که در حال غذا خوردن هستید بنابراین می تواند به بدنتان بگوید که سیر شده اید.
۷-آب نخوردن به اندازه کافی
ننوشیدن مقدار کافی آب در طول روز متابولیسم و سوخت وساز بدن را کند کرده و ممکن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده ای ضروری برای فعالیت های متابولیک بدن، از جمله سوزاندن کالری محسوب می شود.
راه حل: تا زمانی که در کویر لوت زندگی نمی کنید، آب فراوانی اطراف شما وجود داشته و باید زیاد از آن بنوشید. ۸ تا ۱۰ لیوان و اگر ورزش می کنید حتی بیشتر از این مقدار. خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است. نوشابه ها معمولاً زودتر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین می برند و دارای کالری های بی ارزش بوده و باعث می شوند بعد از ۳۰ دقیقه مجدداً احساس گرسنگی نمایید.
۸- نخوردن میوه و سبزیجات به مقدار کافی
بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز بدن در انواع میوه و سبزی وجود دارند که امتناع از خوردن آنها باعث کمبودها و مشکلاتی در بدن خواهد شد.
راه حل: تنها راه تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن، مصرف میوه و سبزیجات تازه وخالص است. بنابراین باید سعی شود این مواد را جزء لاینفک رژیم غذایی قرار داده و همیشه به مقدار کافی از آنها استفاده نمایید.
۹- خوردن تنقلات هنگام گرسنگی
خوردن تنقلات هنگام گرسنگی باعث ایجاد عادت های غذایی ناسالم می شود.
راه حل : با شکم سیر از خانه خارج شوید. گرسنگی ممکن است منجر به خریدن و خوردن تنقلات شود. شکلات، پفک و چیپس هیچ کدام نمی توانند جای یک صبحانه، ناهار و شام سالم و رضایت بخش را بگیرند.

      

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

 

 

 

www.clinic-ideal.ir

 

 

 

تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص

 

 

 لیزر واژینال (فمیلیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد
کویتیشن-شاک ویو_رادیوفرکانسی

 

 

رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن
 

 

با

 

 

 

     44483079   
 09199090683

 





صفحه ایسنتاگرام ایده آل

 

 Clinic__ideal

 

 

 




  • سامان | اخبار