نکاتی برای داشتن رژیم غذایی بهتر

  • افزایش کالری روزانه به مقدار مناسب
  • کنترل رژیم دریافتی از نظر عدم دریافت چربی به میزان بیش از 30% از کالری روزانه از چربی به منظور افزایش وزن با ترکیب مناسب بدنی
  • دریافت مناسب کربوهیدرات هاشامل نان و غلات و عسل، مربا و میوه های
     
  • رعایت تنوع و تعادل غذایی در برنامه روزانه و استفاده از تمام گروه های غذایی شامل نان و غلات، سبزی ها و میوه ها، شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ و انواع مغزها، چربی ها و روغن ها
  • استفاده از غذاهای کم حجم و پر انرژی مثل استفاده از میوه های خشک، خرما، عسل
     
  • استفاده از غذاهای پر انرژی مثل عسل، مربا، گردو، کره، خرما در وعده صبحانه
  • استفاده از روغن های مناسب مثل روغن زیتون همراه با مصرف سالاد و سبزیجات
  • استفاده از چاشنی های برای تحریک اشتها.
     
  • مصرف مخلوط گروه های غذایی برای افزایش دان
    ستیه انرژی مثل ماکارونی و پنیر، پوره سیب زمینی با روغن زیتون و پنیر، کیک های گردویی، شیر موز، شیر شکلات،جوانه گندم و نارگیل
  • افزایش مصرف مناسب میان وعده ها مثل بیسکویت، کیک، کلوچه، نان و پنیر و خرما، پوره سیب زمینی، سیب زمینی پخته، میوه های تازه و خشک، بستنی، انواع مغزها، (گردو، بادام، گردو، پسته، فندق)، ساندویچ کره و بادام زمینی، ساندویچ کره و عسل
     
  • استفاده از نوشیدنی های پر انرژی
  • داشتن فعالیت بدنی و ورزش مناسب به خصوص انجام تمرین های مقاومتی سنگین (تمرین های با وزنه) به منظور افزای مناسب عضلات، نه افزایش چربی مگر در مواردی که چربی بدن پایین تر از رنج طبیعی است.
  • پرهیز از مصرف مواد آنانولیک استروئیدی، کافئین و نیکوتین.
  • صبور باشید.
نویسنده : پروانه کاظمی : ۱۱:٥٩ ‎ق.ظ ; شنبه ٧ امرداد ۱۳٩۱
Comments نظرات () لینک دائم

  • سامان | اخبار