تاريخ : ۱۳٩٠/٧/۱٩ | ٩:٠٢ ‎ب.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

 منظور ثابت نگه داشتن وزن٬ باید بین آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم٬ و میزان کالری مصرفی بدن تعادل برقرار کنیم. فعالیت بدنی روشی مهم برای مصرف انرژی است. ما برای بسیاری از فعالیت‌های روزانه انرژی زیادی مصرف نمی‌کنیم. رفت‌وآمد با وسایل نقلیه٬ پشت میز نشستن٬ تماشای تلویزیون و ... نمونه‌ای از این‌گونه فعالیت‌هاست٬ که باید استراحت و خوابیدن را نیز به آن افزود. گاهی اوقات آگاهانه بر عدم فعالیت روزانه خود می‌افزاییم. استفاده از آسانسور بجای راه‌پله٬ پارک کردن ماشین در نزدیک‌ترین فاصله به مقصد٬ لمیدن هنگام صحبت با تلفن و یا تماشای تلویزیون و ...
برای مصرف انرژی و یا سوزاندن کالری٬ باید زمان کمتری به کم تحرکی و یا بی‌تحرکی اختصاص داد و آن را جایگزین چند عمل ساده نماییم تا میزان فعالیت بدنی روزانه خود را افزایش دهیم. فعالیت بدنی بیشتر منجر به کاهش چربی بدن و خطر بیماری‌ها می‌شود. نوع و حجم غذایی که می‌خوریم اثر مستقیمی بر توانایی ما در کنترل وزن‌ دارد. غذاهای پر چرب حاوی مقدار کالری بیشتری نسبت به سایر غذاهاست٬ که باعث بالا رفتن احتمال افزایش وزن می‌شود. اگرچه زمانی که غذاهای پر چرب کمتری مصرف می‌کنیم٬ با خوردن افراطی غذاهای شیرین٬ حاوی نشاسته یا پر پروتئین باعث افزایش وزن می‌شود. برآورد شده است که فقط مصرف روزانه یک لیوان نوشابه به مدت ۱۰ سال ۳۰ کیلوگرم اضافه وزن ایجاد می‌کند.
جدول زیر نمونه‌ای است از میزان کالری بعضی مواد غذایی پر کالری و معادل فعالیت بدنی آنها. هدف از ارائه این جدول این است که نشان دهد چقدر پرهیز غذایی می‌تواند ساده تر و سریع‌تر از فعالیت بدنی در کاهش کالری دریافتی موثر باشد. انتخاب با شماست.

 

ماده خوراکی

کالری

فعالیت بدنی معادل

۱ عدد شیرینی دانمارکی

۲۶۶

۷۳ دقیقه راه رفتن

۳۰ دقیقه دویدن

۲۲ دقیقه شنا کردن

۴۰ دقیقه دوچرخه سواری

۱ لیوان نوشابه

۹۷

۲۷ دقیقه راه رفتن

۱۱ دقیقه دویدن

۸ دقیقه شنا کردن

۱۵ دقیقه دوچرخه سواری

۱ قوطی نوشابه انرژی زا

۱۶۰

۴۴ دقیقه راه رفتن

۱۸ دقیقه دویدن

۱۳ دقیقه شنا کردن

۲۴ دقیقه دوچرخه سواری

۱ برش پیتزا

۲۹۸

۸۲ دقیقه راه رفتن

۳۴ دقیقه دویدن

۲۵ دقیقه شنا کردن

۴۵ دقیقه دوچرخه سواری

۱ کفگیر برنج

۲۰۶

۵۶ دقیقه راه رفتن

۲۴ دقیقه دویدن

۱۶ دقیقه شنا کردن

۳۲ دقیقه دوچرخه سواری

۱ عدد چیزبرگر کوچک

۳۰۰

۸۳ دقیقه راه رفتن

۳۴ دقیقه دویدن

۲۵ دقیقه شنا کردن

۴۵ دقیقه دوچرخه سواری

۱۰۰ گرم شکلات

۵۳۵

۱۴۷ دقیقه راه رفتن

۶۱ دقیقه دویدن

۴۴ دقیقه شنا کردن

۸۱ دقیقه دوچرخه سواری

۱ لیوان بستنی

۲۳۰

۶۴ دقیقه راه رفتن

۲۶ دقیقه دویدن

۱۸ دقیقه شنا کردن

۳۴ دقیقه دوچرخه سواری

۱۰۰ گرم چیپس

۵۳۶

۱۴۸ دقیقه راه رفتن

۶۱ دقیقه دویدن

۴۴ دقیقه شنا کردن

۸۱ دقیقه دوچرخه سواری

یک لیوان شیر کاکائو

۲۰۸

۵۷ دقیقه راه رفتن

۲۴ دقیقه دویدن

۱۷ دقیقه شنا کردن

۳۲ دقیقه دوچرخه سوار

 

  
مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس



www.clinic-ideal.ir







تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی


لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد




کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی






رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن




با







44483079
09199090683








صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal        




  • سامان | اخبار