تاريخ : ۱۳٩٠/٧/۱۸ | ۱٢:٥۳ ‎ب.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

برخی افراد در کاهش وزن دچار اشتباهاتی می‌شوند که منجر به شکست در رژیم غذائی شده و افزایش وزن مجدد آنها را به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه هر شکست اعتماد به نفس را کاهش و موفقیت مجدد را مشکل‌تر خواهد نمود پس لطفاً به نکات زیر خوب دقت کنید:

1ـ مقایسه کردن خود با دیگران ( در مصرف غذا و در سرعت کاهش وزن ) ‌:
در حین کاهش وزن ، در مصرف غذا و در سرعت کاهش وزن خود را به هیچ عنوان با هیچ شخص دیگری مقایسه نکنید. مقایسه همیشه وقتی درست است که همة شرایط یکسان باشد. پس وقتی بدن شما و شرایط زندگی شما با هیچ شخص دیگری یکسان نیست ، چگونه مقایسه می‌تواند صحیح باشد ؟ بسیاری از افراد ( بخصوص خانمها ) مصرف غذای خود را با دیگران مقایسه و به خود حق می‌دهند تا بیشتر بخورند. جمله ‌:

" افراد دیگر ( شوهر ، یا سایر اقوام و دوستان ) بیش از من می‌خورند و چاق نمی‌شوند" زیاد شنیده می‌شود. مردها اغلب فعالیت بیشتری دارند و در ضمن سوخت و ساز پایه بدن آنها نیز بیشتر از خانمهاست. از طرف دیگر برخی افراد سیستم بدنی دارند که اصلاً چاق نمی‌شوند. اگر خود را با دیگران مقایسه کنیم بیشتر می‌خوریم و چاق می‌شویم.
پس فقط باید خودمان را با شرایط قبلی خودمان مقایسه کرده وروز به روز سعی کنیم بیشتر از روز قبل تلاش کنیم تا بتوانیم وزن کم کنیم.

*مردان برای محاسبة انرژی مورد نیاز روزانه خود به شکل زیر عمل کنند:
ابتدا طبق فرمول زیر مقدار "مصرف پایه انرژی" را بدست آورید. ( توجه‌: قد را بر حسب سانتی متر حساب کنید ) .
( سن بر حسب سال * 8/6 ) – ( قد برحسب سانتی متر * 5 ) + ( وزن بر حسب کیلوگرم * 8/13 ) + 5/66 = BEE 
سپس BEE را طبق فعالیت خود در یکی از اعداد زیر ضرب کنید.
حاصل بدست آمده مقدار انرژی مورد نیاز شما می‌باشد.
اگر در بستر خوابیده‌اید ، BEE را در 1/1 ضرب کنید.
اگر فعالیت شما خیلی سبک است BEE را در 3/1 ضرب کنید.
اگر فعالیت شما سبک است ‌BEE را در 5/1 ضرب کنید.
اگر فعالیت شما معمولی است BEE را در 7/1 ضرب کنید.
معمولاً فعالیت شما سنگین نیست ولی چنانچه دارای فعالیت زیادی هستید BEE را در 1/2 ضرب کنید. 

*زنان برای محاسبة انرژی مورد نیاز روزانه خود به روش زیر عمل کنند:
ابتدا طبق فرمول زیر مقدار BEE را بدست آورد. ( توجه‌: قد را بر حسب سانتی متر قرار دهید. )
( سن بر حسب سال * 7/4 ) – ( قد برحسب سانتی متر* 8/1 ) + ( وزن بر حسب کلیوگرم * 6/9 ) + 655 = BEE
سپس BEE را طبق فعالت خود در یکی از اعداد زیر ضرب کنید.

اگر در بستر خوابیده‌اید BEE همان انرژی مورد نیاز شما می‌باشد.
اگر فعالیت شما خیلی سبک است ، BEE را در 2/1 ضرب کنید.
اگر فعالیت شما سبک است ، BEE را در 4/1 ضرب کنید.
اگر فعالیت شما متوسط و معمولی است ، BEE را در 6/1 ضرب کنید.
معمولاً فعالیت شما سنگین نیست ، ولی چنانچه فعالیت سنگینی دارید ، BEE را در 9/1 ضرب کنید.

برای مثال اگر شرایط یک خانم و آقا از لحاظ وزن و قد و سن و تحرک کاملا یکسان باشد ( وزن 75 کیلو گرم ، قد 165 سانتی متر و سن 30 سال با فعالیت سبک انرژی مورد نیاز چنین خواهد شد‌:
BEE = [ 66/5+ ( 13/8*75 ) + ( 5*165 ) - ( 6/8*30 ) ]*1/5 = 2650برای آقا
BEE = [655+ ( 9/6*75 ) + ( 1/8*165 ) - ( 4/7*30 ) ]*1/4 = 2150برای خانم

از این بحث به این نتیجه می‌رسیم که آقایان در شرایط یکسان هم نیاز به غذای بیشتری دارند ( با توجه به این که اکثر اوقات شرایط هم یکسان نمی باشد ) پس خانم‌ها نباید به میزان شوهر یا برادر و ...... خود غذا بخورند‌. از سوی دیگر در این فرمول‌ها قد ، وزن و سن و میزان فعالیت تاثیر گذارند ، پس نیاز به غذای دو خواهر یا مادر و فرزند نمی تواند یکسان باشد‌. ( در مورد سرعت کاهش وزن نیز چنین است و بسته به شرایط مختلف متفاوت می‌باشد )

در مورد سرعت کاهش وزن از مثال مسافرت استفاده می‌کنیم :
اگر شما با اتومبیل شخصی به مسافرت رفته باشید ، می‌دانید که بسیاری از اتوموبیل‌ها از شما سبقت گرفته و به سرعت از شما دور می‌شوند. حال چند سؤال مطرح می‌شود:
• آیا شما ناامید می‌شوید و متوقف شده یا بر می‌گردید ؟
• آیا همة آنها که تند میروند ، زود میرسند ؟
• آیا سریع ترین راه همیشه بهترین راه است ؟

اگر شما بی نهایت مرتبه تلاش کنید مسیر ی که در 6 ساعت می‌بایست طی شود را ( به عنوان مثال مسیر اصفهان –تهران ) در 2 ساعت طی کنید هرگز موفق نخواهید شد و هر بار با تصادف ، آسیب به موتور خودرو مجبور به بازگشت خواهید بود ( عوارض و بازگشت در کاهش وزن ) ‌. اما اگر فقط یک بار حوصله کردید ، همان بار سالم خواهید رسید‌.
پس هدف ، سالم رسیدن است. در مورد کاهش وزن هم چنین است.

هدف ، سالم رسیدن به وزن مورد نظر شماست.
پس به کسی نگاه نکنید و خود را با کسی مقایسه نکنید ، فقط و فقط به خود و سیستم بدن خود توجه کنید و بدانید که این یک مسابقه نیست ، و تند رفتن گاهی منجر به عوارض شدید و غیر قابل برگشت خواهد شد.

  
مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس



www.clinic-ideal.ir







تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی


لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد




کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی






رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن




با







44483079
09199090683








صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal        




  • سامان | اخبار