تاريخ : ۱۳٩٠/٦/٢٠ | ۱٠:٢٥ ‎ب.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

بسیاری از افراد شکوه وشکایت میکنند که با رسیدن به سنین 40 یا 50 سالگی،کاهش وزن برای آنان دشوارتر شده است.این امر ممکن است حقیقت داشته باشد اما این  که با بالا رفتن سن،بدن ما برای افزایش وزن مستعدتر میشود و علاوه بر آن،تغییر وتحول در وزن نیز دشوارتر می گردد،به دو علت می باشد:
بعد از سن 35 سالگی،عضلات و ماهیچه های  ما (بافت بدون چربی بدن ) کم کم و به تدریج حجم خود را از دست میدهد.به عبارتی دیگر،ما شروع به از دست دادن بافت بدون چربی می کنیم و تحلیل ماهیچه ها بتدریج با بالا رفتن سن تشدید مییابد.زیرا بافت بدون چربی از لحاظ متابولیسمی (از لحاظ سوخت وساز) بسیار فعالتر از دیگر بافتهای بدن است و این بدان معنی است که سرعت متابولیسم بدن (سرعتی که با آن کالری ها را می سوزانیم) بتدریج کاهش می یابد.طبق ارزیابیهای انجام شده،تمام چیزهای دیگر نیز در بدن به همین ترتیب می  گردد. بعد از سن 35 سالگی،ما در ازای هر پنج سال از عمرمان،به مصرف 50 کالری  کمتردر روز،برای ثابت نگاه داشتن وزن خود نیاز داریم.مقدار کالری مورد نیاز شما در 50 سالگی،روزانه 200 کالری کمتر از مقداری است که در سن 30 سالگی نیاز داشته اید.و باز هم در سن 50 سالگی،برای اینکه بتوانید وزن خود به سرعت شخصی که بیست سال از شما جوانتر است،پایین آورید،نیاز دارید که روزانه 200 کالری از مقدار کالری موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهید.آنچه را که باید به آن افزود،این واقعیت است که اغلبِ ما با  بالا رفتن سن،کمتر به ورزش می پردازیم.ورزش کالریها را سوزانده و سوخت وساز بدن را تسریع می کند.بنا براین کمتر ورزش کردن،دلیل دیگری است برای اینکه چرا افراد مُسن به مقدار کالری کمتری نیاز دارند.همچنین در اثرات هورمونی در دوران یائسگی یا در طی انجام هورمون درمانی،ممکن است حتی بدون بوجود آمدن هیچ گونه تغییری در عادات غذایی بانوان،چندین پوند به وزنشان افزوده شود.اما ناراحت و افسرده نشوید.در این زمان،تنها با بوجود آمدن  یک بار اضافه وزن،دیگر در شما دائمی و پایدار نخواهد ماند،زیرا شما درصدد کشف علت آن هستید.در این خصوص دو راه حل وجود دارد:شما باید بیامورید که با بالا رفتن سن،شاداب و با نشادتر شویدوهمراه با آن کمی کاهش وزن نیز داشته باشید (بطور کلی کاهش وزنی برابر با نیم پوند در هفته که تقریباً برابر است با 2 اِستُن(تقریباً13 کیلوگرم)درسال )وشما در هر سنی که باشید،باید بطور مرتب و منظم ورزش کنید.ورزش،به حفظ حجم بافت بدون چربی بدن کمک کرده و کالریها را می سوزاند.و همچنین نباید انتظار داشته باشید که وزنتان به میزان بسیار زیادی کاهش یابد و این همان نکته ای است که شما پس از ارزیابی وزن خود در عملکرد 1 به آن پی خواهید برد.
در برنامه غذایی رژیم لاغری،بانوان 50 سال به بالا، باید برای خود کاهش  ده پوند(4 کیلوگرم)وزن یا بیش از آن را و بانوان40 به بالا 12 پوند (5 کیلوگرم) یا بیش از آن را و بانوان 30 سال به بالا 15 پوند (6.5 کیلوگرم) یا بیش از آن را در طی ده هفته که برای همه  آنان میزان  مناسبی است،در نظر داشته باشند.


         
مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس



www.clinic-ideal.ir







تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی


لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد




کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی






رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن




با







44483079
09199090683








صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal




  • سامان | اخبار