تاريخ : ۱۳٩٥/٢/٢ | ۳:۱٠ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

دریافت مازاد پروتئین سبب افزایش تولید مواد زائد آن در بدن می شود که دفع این مواد, بار کلیوی را افزایش می دهد .لذا افراط در مصرف پروتئین در دراز مدت ممکن است منجر به مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه شود. همچنین بدنبال دفع این مواد از ادرار, آب نیز دفع می شود که این امر سبب دهیدراتاسیون (کم آبی) بدن می گردد.

معمولا مواد غذایی حاوی پروتئین, دارای اسید چرب اشباع و کلسترول هستند لذا مصرف آنها سبب افزایش چربی خون می گردد که این امر به نوبه ی خود سبب افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی , فشارخون بالا , کاهش حساسیت به انسولین و ... می گردد.

افزایش دریافت پروتئین سبب افزایش دفع کلسیم از ادرار می گردد که این امر در دراز مدت سبب کاهش تراکم استخوان و ابتلا به پوکی استخوان می شود.در ضمن بعت اسیدی شدن ادرار, دفع کلسیم تشدید شده و احتمال بروز سنگ های کلسیمی در کلیه وجود دارد.

مصرف آمینو اسیدهای تنها یا گروهی(از قبیل آرژنین و لیزین) ممکن است در جذب آمینواسیدهای ضروری تداخل نماید.همچنین جایگزین کردن مکملهای آمینواسیدی بجای غذا, ممکن است سبب کمبود سایر مواد مغذی موجود در غذاهای پر پروتئین از قبیل آهن,نیاسین و تیامین گردد.

در رژیم های غذایی پر پروتئین-کم کربوهیدرات بعلت کاهش دریافت انرژی بدن از کربوهیدرات, تولید مواد کتونی در خون بالا می رود که این امر نیز سبب افزایش دفع آب از طریق ادرار می گردد.

همچنین ممکن است ,کاهش دریافت کربوهیدرات ,توانایی ورزشکاران را برای تمرین و رقابت در سطوح بالاتر تحت تاثیر قرار دهد.در ضمن کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و فیبر محلول و نامحلول باعث افزایش شدید اختلالات گوارشی به صورت یبوست مزمن و عدم تامین ویتامینهای محلول در آب و مواد معدنی حیاتی می شود.

دریافت مازاد انرژی از رژیم غذایی و مکملهای ورزشی باعث افزایش وزن و چاقی می گردد.

ورزشکاران محترم دقت داشته باشند که قبل از افزایش دریافت پروتئین ,آزمایشات مربوطه به سلامتی کلیه,کبد و ..انجام شود تا از عواقب بعدی پیشگیری شود

 

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

www.clinic-ideal.ir


تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی

لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد


کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی


رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن 

با

44483079 
09199090683
44495410

صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal





تاريخ : ۱۳٩٥/٢/٢ | ٢:٥٦ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

باور اول : دویدن بر روی تردمیل(نسبت به دویدن در خیابان ها و سنگفرش های خیابان)، استرس و فشار کمتری را به زانوهای شما وارد می سازند.

دویدن یک ورزش بسیار خوب است ولی از آن جا که وزن بدن تان را به مفاصل تان تحمیل می نماید و سبب استرس می گردد، ممکن است زانوها را تحت تاثیر قرار دهد. ولی این مشکل چه بر روی تردمیل بدوید و چه بر سطح خیابان، وجود دارد و چندان فرقی به حال شما نمی کند. اگر دویدن به زانوهای شما فشار می آورد بهترین راه این است که الگوی تمرینات بدنی خود را تغییر دهید. همچنین می توانید تنوعی در برنامه ی ورزشی خود ایجاد کنید و دویدن را صرفا به عنوان یگانه ورزش خود اتخاذ نکنید. اتفاقا در افرادی که دچار افزایش وزن شدید هستند به دلیل آن که فاصله ی دو پا در هنگام راه رفتن زیاد است، دویدن بر روی تردمیل می تواند دردهای اسکلتی را به همراه داشته باشد.

دویدن را با دیگر ورزش های کاردیو ادغام کنید و فقط دویدن را به عنوان ورزش انجام ندهید، برای مثال اگر از تردمیل استفاده می کنید در کنار آن از دستگاه دوچرخه ثابت و یا تمرین دهنده ورزشی بیضی شکل(elliptical machine) نیز استفاده کنید. با این شیوه زانوهای شما کمتر تحت فشار قرار می گیرد و می توانید دویدن را نیز برای سال های سال در برنامه ی ورزشی خود حفظ نمایید.

باور دوم: انجام یک تمرین ورزشی آئروبیک موجب می شود که متابولیسم بدن تان تا مدت ها پس از پایان ورزش بالا باقی بماند.

عبارت مذکور در حقیقت صحیح است با این تفاوت که سوزاندن کالری احتمالا تا آن حد که شما فکر می کنید بالا نیست! هر چند که اندکی افزایش در متابولیسم و سوخت و ساز بدن تان پس از ورزش ادامه خواهد یافت، ولی  مقدار آن به لحاظ آماری قابل توجه نیست. در حقیقت این افزایش متابولیسم به شما اجازه می دهد که در طی روز تنها 20 کیلوکالری را بیشتر مصرف نمایید. پس افزایش مصرف کالری در حدی نیست که آن را جزء سوخت کالری بدن تان به حساب بیاورید.

باور سوم: اگر در هنگام پیاده روی عرق نکنید بدین معناست که پیاده روی شما از شدت کافی برخوردار نیست و باید بر شدت آن افزود.

عرق کردن لزوما نشانگر تلاش و تقلای بدن  نیست. عرق کردن می تواند راهی باشد برای این که بدن خودش را سرد کرده  و دمای خود را کاهش دهد. لذا ممکن است بدون این که عرق کنید مقدار مشخصی کالری که مد نظرتان است را مصرف نمایید. می توانید برای افزایش کالری مصرفی تان از پیاده روی و تمرین با وزنه های کوچک بهره جویید. 

باور چهارم:  استفاده از وسایل بدن سازی راه کار ایمن تری برای ورزش کردن است، چرا که توسط آن ها همیشه ورزش را به صورت صحیح انجام می دهید.

هر چند که اگر یک وسیله ورزشی به طور اتوماتیک بدن شما را در موقعیت صحیح قرار دهد و به شما کمک کند که تمام حرکات را به درستی انجام دهید ممکن است این چنین به نظر برسد که راهکاری ایمن تر است، ولی این مزیت زمانی برای شما مصداق خواهد داشت که وسیله ی ورزشی برحسب وزن و قدتان تطابق یافته باشد.

تا زمانی که یک مربی حاذق برای شما نحوه ی تنظیم صحیح دستگاه و روش صحیح استفاده از آن را تشریح ننماید، ممکن است اشتباهات زیادی را در استفاده از دستگاه مرتکب شوید. در واقع وقتی اطلاعات کافی را نداشته باشید احتمال آسیب دیدن شما از طریق کار با وسایل ورزشی، به مراتب بیشتر از تمرین با وزنه ها و دیگر اشکال تمرینات بدنی غیر ماشینی است.

 

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

www.clinic-ideal.ir


تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی

لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد


کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی


رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن 

با

44483079 
09199090683
44495410

صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal



 



تاريخ : ۱۳٩٥/٢/٢ | ٢:٤٤ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

 کلیه‌ها ضایعات را از خون فیلتر کرده وبا تولید ادرار، مواد سمی را از بدن دفع می‌کنند، اما وقتی کلیه‌ها آسیب می‌بینند، توانایی‌شان برای انجام این وظیفه حیاتی کاهش می‌یابد. در حال حاضر شیوع بیماری‌های مزمن کلیوی در کشورهایی مانند آمریکا رو به افزایش است؛ به‌طوری‌که بیش از 20 میلیون آمریکایی از بیماری‌های مزمن کلیوی رنج می‌برند که تخمین زده می‌شود تا سال 2015 بیش از 700 هزار نفر به مراحل پیشرفته بیماری مبتلا گردند. مطالعات انجام شده در ایران شیوع بیماری‌های مزمن کلیه را نزدیک به 20درصد اعلام کرده‌اند. شیوع بیماری‌های کلیه و عوارض جبران‌ناپذیر آن پزشکان را تحریک کرده است که راه‌های مقابله با بیماری‌های کلیه را جستجو کنند.

چاقی و افزایش وزن از بیماری‌های شایع جامعه امروزی است به‌طوری که بیش از نیمی از افراد بزرگسال درکشورهای صنعتی دچار چاقی یا اضافه وزن هستند. در مطالعات انجام شده در کشور ما نیز شیوع افزایش رقم مشابهی را نشان می‌دهد. مطالعات گذشته نشان داده‌اند افزایش وزن و چاقی سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی خواهد شد که این سیر با افزایش سن و نیز چاقی شکمی تسریع خواهد شد. حال آیا با کاهش وزن می‌توان این سیر را بهبود بخشید؟

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش می‌تواند به افراد چاق مبتلا به بیماری‌های کلیه کمک کند تا از کاهش عملکرد کلیه خود پیشگیری کنند. مطالعات قبلی نشان دادند که کاهش وزن می‌تواند به کنترل دیابت، کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و مشکلات ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

اخیرا گروهی از پژوهشگران آمریکایی در یک مطالعه جامع به بررسی اثرات کاهش وزن در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی پرداختند. در این پژوهش که نتایج آن در مجله نفرولوژی آمریکا انتشار یافته است، اطلاعات 13 تحقیق که تاثیر کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش را بر عملکرد کلیه بررسی کرده بودند، جمع‌آوری شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که در افراد چاق مبتلا به بیماری‌های کلیوی، کاهش وزن حاصل از رعایت رژیم غذایی و ورزش می‌تواند سبب کاهش یکی از نشانه‌های اصلی آسیب به کلیه، یعنی وجود پروتئین در ادرار که به اصطلاح پروتئین اوری نامیده می‌شود، گردد. علاوه بر این، کاهش وزن از طریق رژیم و ورزش می‌تواند از وخیم‌تر شدن عملکرد کلیه در افراد چاق مبتلا به بیماری‌های کلیوی، پیشگیری نماید.

 در افراد چاق، کاهش وزن علاوه بر فوایدی که برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی دارد، اثرات مثبتی نیز بر عملکرد کلیه‌ها خواهد داشت. لذا با توجه به عوارض جبران‌ناپذیر اختلالات مزمن کلیه پیشگیری از بروز چاقی و نیز کاهش وزن منطقی با استفاده از رژیم غذایی در کاهش خطر این بیماری‌های مزمن موثر خواهد بود. البته باید ذکر کرد که رژیم‌های نادرست که کاهش وزن سریع را در مراحل اولیه به‌دنبال دارند باعث تشدید اختلالا‌ت کلیوی می‌گردند.

 

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

www.clinic-ideal.ir


تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی

لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد


کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی


رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن 

با

44483079 
09199090683
44495410

صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal



تاريخ : ۱۳٩٥/۱/۳۱ | ۳:٠۱ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی


هوس کردن شیرینی :

زمانی که بدن دچار کمبود آب می شود، عملکرد بعضی از اعضای بدن مانند کبد که آب مصرف و گلیکوژن ذخیره می کند، تحت تأثیر قرار می گیرد؛ در نتیجه فرد هوس می کند خوراکی بخورد؛ از شکلات گرفته تا اسنک های شور، اما هوس شیرینی شایع تر است زیرا در شرایط کم آبی، بدن با مشکل تولید گلیکوژن رو به رو می شود.
زمانی که هوس شیرینی کردید، خوراکی آبکی انتخاب کنید، اغلب میوه ها و سبزی ها حاوی آب است از این رو آب موردنیاز بدن را تأمین می کند. در واقع بیش از ۹۰درصد از مواد تشکیل دهنده برخی میوه ها و سبزی ها آب است از جمله طالبی، توت فرنگی، هندوانه، خیار، کرفس، کاهو، کدوسبز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای. ماست نیز منبع خوبی برای تأمین آب بدن است.

بروز سردرد :

مغز داخل یک کیسه مایع قرار دارد که مانع از برخورد آن به جمجمه می شود. در صورت کم آبی، مغز به جمجمه برخورد می کند که این امر باعث سردرد می شود. باید دانست برخی نوشیدنی ها آب بدن را کاهش می دهد؛ از جمله نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار.
حتما برنامه غذایی مناسب و استاندارد داشته باشید و از مشاور و مربی خوب استفاده کنید .

گرسنگی زیاد و اشتهای کاذب:

اغلب مردم وقتی بدنشان دچار کم آبی میشود و به حد هشدار میرسد انرا به منزله گرسنگی تلقی کرده و غذا میخورند که منجر به چاقی و بیماری میشود. یعنی اغلب گرسنگی,و تشنگی را اشتباه متوجه میشوند.
هر وقت اشتها کاذب دارید اول آب بنوشید و متوجه میشید که اصلا گرسنه نبودید بلکه بدنتان دهیدراته شده بوده و نیاز به اب داشته و شما انرا دریغ کرده است.

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

www.clinic-ideal.ir


تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی

لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد


کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی


رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن 

با

44483079 
09199090683
44495410

صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal





تاريخ : ۱۳٩٥/۱/۳۱ | ٢:٤٦ ‎ق.ظ | نویسنده : پروانه کاظمی

خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه می تواند باعث کاهش وزن شود.
یک تخم مرغ در روز می تواند میزان مصرف کالری را در طول روز تا 18 درصد کاهش دهد.این غذای سرشار از پروتئین احساس سیری و پر بودن شکم را به شما می دهد و به این ترتیب شما دیگر تمایلی برای خوردن بیش تر نخواهید داشت.
مردانی که در وعده صبحانه خود تخم مرغ می خورند در مقایسه با مردانی که صبحانه ای سرشار از کربوهیدات مصرف می کنند در هنگام ناهار تمایل کمتری به خوردن غذا دارند و کالری کم تری را وارد بدن خود می کنند.
خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه به افراد دارای اضافه وزن کمک می کند تا نسبت به دیگر افرادی که رژیم می گیرند 65 درصد بیشتر وزن خود را کم کنند و در طول روز انرژی بیش تری داشته باشند.

 

مشاهده ی آخرین مقالات در وب سایت جدید ایده آل به آدرس

www.clinic-ideal.ir


تماس برای گرفتن اطلاعات
بیشتر در خصوص لیزر واژینال (فمی

لیفت)کرایولیپولیز-لیپوماتیک-بادی
جت-اولترازد


کویتیشن-شاک ویو
_رادیوفرکانسی


رژیمهای
استاندارد کاهش و افزایش وزن 

با

44483079 
09199090683
44495410

صفحه ایسنتاگرام ایده آل


Clinic__ideal





  • سامان | اخبار